Dortmund 10. – 14. april 2013

Saa var det Mjølner Verks tur at komme til Inter Modellbau i Dortmund. I forhold til den første udstilling i Helsingør havde vi fundet paa at lave en rundbane for bedre at kunne simulere den gennemgaaende trafik. Vi tilmeldte en rundbane inden den var bygget, saa der var pres paa motivationen i løbet af vinteren. Modulerne var færdige 1 måned før udstillingen, men vi havde kun plads til delvis opstilling hjemme. Der blev kontrolleret maal og vinkler, men den første samlede opstilling skulle ske i Dortmund.

Opstillingen gik helt som beregningerne havde forudsagt, og afvigelser var i millimeter størrelse og alt passede uden spændinger i modulerne. Vi havde en plads lige inden for en port saa det var nemt at faa materialer ind. Se hal oversigten

Den første opstilling af alle modulerne var spændende.
Reparation af lidt transportskader

Inter Modelbau er en fem dages udstilling og aabningstiden kl. 9-18 og søndag 9-17. Vi var fem personer afsted og køreplanen var lagt til 3 personer saa der var beregnet pauser til at alle kunne komme rundt paa udstillingen. Efterhaanden som de lange dage gik, blev trætheden mere og mere udbredt blandt personalet, og den sidste dag skulle vi næsten slæbe os igennem.

Continental Modeller tager billeder.

 

Mange foran Mjølner Verk

Onsdag til fredag var det det fagligt publikum der dominerede, og lørdag og søndag var det familier og andre nysgerrige. Som sidst var der en god organisation bag udstillingen, og alt forløb smidigt og nemt. Se udstillings folder.Der var mange blandt publikum der havde spørgsmaal til vores driftskoncept, og igen oplevede vi at enkelte vendte tilbage for at studere hele køreplansperioden. Continental Modeller var paa besøg for at tage billeder og aftale en artikel til bladet.

Fred og ro for publikum ved opstillingen.
Nyt tog er klar til afgang

Vi havde hotel 10 min kørsel fra hallen naar vi skulle hjem, men i myldertiden om morgenen var det 25 min. En restaurant 3 min gang fra hotellet blev vores fast spisested, og efter et par dage serverede tjenerne automatisk 5 dunkelbier sammen med menukortet. Aftensmaden var befriende afslapning oven på en lang arbejdsdag fra 7:30 til 18:30 og den eneste fritid inden søvnen kaldte.

De sidste eftermiddags timer var af og til stille
Trængsel midt paa dagen